Kokia B grupės vitaminų nauda?

B grupės vitaminai yra vieni svarbiausių vitaminų, kurie dalyvauja daugelyje organizmo procesų ir yra reikalingi nervų sistemos sveikatai palaikyti. Šią vitaminų grupę sudaro 8 vitaminai:

  • Vitaminas B1 arba tiaminas.
  • Vitaminas B2 arba riboflavinas.
  • Vitaminas B3 arba niacinas.
  • Vitaminas B5 arba pantoteno rūgštis.
  • Vitaminas B6.
  • Vitaminas B7 arba biotinas.
  • Vitaminas B9 arba folio rūgštis.
  • Vitaminas B12 arba kobalaminas.

B grupės vitaminų trūkumas gali pasireikšti greitu nuovargiu, dažnais galvos skausmais ar migrena,  padidėjusiu dirglumu, raumenų trūkčiojimais ir nutirpimais, susilpnėjusia atmintimi, mažakraujyste, odos ir gleivinės pažeidimais, virškinimo sutrikimais.

Kokia B grupės vitaminų nauda?

Vitaminas B1 dalyvauja angliavandenių apykaitoje, perduoda nervinį impulsą raumenims, atstato nervų sistemą po didelio krūvio, padeda įveikti stresą ir nerimą, skatina normalų augimą, vaisingumą ir laktaciją.

Vitaminas B2 dalyvauja įvairiuose organizmo medžiagų apykaitos procesuose: aminorūgščių ir baltymų apykaitoje bei gamyboje, raudonųjų kraujo ląstelių susidaryme ir deguonies apykaitoje juose, kaulų čiulpų veikloje, antikūnų gamyboje. Riboflavinas taip pat reikalingas imunitetui, normaliai skydliaukės veiklai, padeda įveikti migreninius galvos skausmus, rūpinasi sveika oda, nagais ir plaukais.

Vitaminas B3, arba niacinas, reikalingas nervų sistemos darbui, nuovargio mažinimui, medžiagų apykaitai, širdies ir kraujagyslių funkcijai, ir odos būklei palaikyti. Kartu su vitaminais B1, B2, B5 ir B6  dalyvauja energijos gamyboje iš maiste esančių angliavandenių ir baltymų.

Vitaminas B5 yra antioksidantas, kuris dalyvauja baltymų, angliavandenių ir riebalų apykaitoje, organizmo detoksikacijoje, padeda greičiau užgyti žaizdoms bei mažina blogojo cholesterolio kiekį kraujyje. Pantoteno rūgštis taip pat rūpinasi sveikais plaukais ir jų augimu.

Vitaminas B6 svarbus normaliai nervų sistemos veiklai palaikyti, organizmo atsparumui infekcijoms, moteriškų hormonų balansui. Jis taip pat dalyvauja baltymų ir aminorūgščių apykaitoje bei riebalų apykaitoje, insulino gamyboje, kraujo ląstelių formavimesi.

Vitaminas B7, arba biotinas, geriausiai žinomas dėl grožio puoselėjimo – gražiems plaukams ir sveikai odai. Bet šis vitaminas taip pat svarbus angliavandenių ir riebalų apykaitos procesams, kraujo gamybai ir reguliuoja pralaiko liaukų veiklą.

Vitaminas B9 yra itin svarbus normaliam organizmo augimui ir vystymuisi. Jis taip pat reikalingas naujų ląstelių susidarymui ir DNR gamybai bei dalyvauja medžiagų apykaitoje. Dėl šių savybių folio rūgštis dažnai skiriama nėštumo laikotarpiu. Vitaminas B9 taip pat reikalingas smegenų funkcijai ir emocinei sveikatai, rūpinasi skrandžio ir žarnyno sveikata.

Vitaminas B12 yra kofermentas, kuris reikalingas normaliam nervų sistemos darbui, teigiamai veikia nuotaiką ir gali padėti palengvinti depresijos simptomus. Jis taip pat svarbus smegenų sveikatai, padeda gerinti atmintį ir išvengti neuronų praradimo. Kobalaminas taip pat gali suteikti energijos, rūpinasi širdies sveikata ir reikalingas eritrocitų formavimuisi bei DNR sintezei.

Kas yra B grupės vitaminų šaltinis?

Vitamino B1 yra grūduose, riešutuose, pupelėse, špinatuose,  kopūstuose, kviečių gemaluose, cukinijoje, avienoje, šaparguose, briuselio kopūstuose.

Vitamino B2 šaltiniai yra migdoalai, laukiniai ryžiai, briuselio kopūstai, šparagai, pupelės, kviečių gemalai, špinatai, pienas, jogurtas ir kiaušiniai.

Vitamino B3 yra raudonoje mėsoje, piene, kiaušiniuose, mielėse, žaliose daržovėse,  pomidoruose, lašišoje, vištienoje, tune ir grybuose.

Vitamino B5 šaltiniai yra avokadai, kiaušiniai, mėsa, jogurtas, ankštiniai augalai, salierai, pomidorai, lęšiai ir grybai.

Vitamino B6 yra vištienoje, kalakutienoje, lašišoje, tune, lęšiuose, saulėgrąžų sėklose, ruduosiuose ryžiuose, paprikose, morkose, briuselio kopūstuose, bananuose, sūryje.

Vitamino B7 natūralūs šaltiniai yra miežiai, kepenys, kiauliena, vištiena, žuvis, mielės, bulvės, žiediniai kopūstai, pomidorai, salotos, greipfrutai, arbūzai, kiaušinių tryniai, austrės.

Vitamino B9 šaltiniai yra tamsios lapinės daržovės, špinatai, brokoliai,  avokadai, burokėliai, šparagai, šakniavaisiai, lašiša, pienas, pupelės, kviečiai ir kviečių gemalai.

Vitamino B12 yra jautienoje, kiaulienoje, žuvyje, vėžiagyviuose, kiaušiniuose ir pieno produktuose.

Dalintis