Magnio nauda žmogaus organizmui

Magnis yra daugeliui gerai pažįstamas mikroelementas. Jį dažnai vartoja aktyviai sportuojantys ar sunkiai dirbantys žmonės. Šis mikroelementas turi raminamąjį ir atpalaiduojantį poveikį, todėl sportininkams padeda sumažinti raumenų spazmus, o dirbantiems – lengviau įveikti stresą ar netgi depresijos simptomus.

Magnis yra gyvybiškai svarbus organizmui, nes dalyvauja medžiagų apykaitos procesuose ir fermentų veikloje, rūpinasi kaulų, raumenų ir nervų sistemos būkle. Organizmas pats praneša apie ši mikroelemento trūkumą įvairiais simptomais: nuovargiu, silpnumu, nemiga, depresija, nervingumu, suprastėjusia atmintimi ir koncentracija, raumenų spazmais ir mėšlungiu, aukštu kraujospūdžiu, apetito praradimu, pykinimu arba vėmimu, sąnarių skausmu ir kt. Patvirtinti magnio trūkumą galima atlikus kraujo tyrimą.

Magnio nauda:

Magnis yra vienas iš trijų mineralų (kiti du yra kalcis ir fosforas), kurie reikalingi vaikų ir suaugusiųjų kaulų sandarai. Bet jis taip pat dalyvauja daugelyje kitų organizmo procesų ir yra svarbus:

  • kalcio įsisavinimui ir jo normalaus kiekio palaikymui organizme,
  • ląstelių energijos gamybai,
  • kraujo spaudimo normalizavimui,
  • kraujagyslių ligų rizikos mažinimui,
  • cukrinio diabeto, osteoporozės, virškinamojo trakto, inkstų, onkologinių ligų prevencijai,
  • normaliai nervų sistemos veiklai,
  • lėtina senėjimo procesus,
  • raumenų atpalaidavimui,
  • kaulinio audinio formavimuisi,
  • insulino gamybai.

Magnis yra itin svarbus bendrai organizmo būklei visuose gyvenimo etapuose – tiek vaikams, tiek suaugusiems,  tiek pagyvenusiems žmonėms. Todėl svarbu įsitikinti, kad šio mikroelemento niekada nepritrūktų organizme.

Kokie yra natūralūs magnio šaltiniai?

Organizmas negali pats pasigaminti magnio, todėl šio mikroelemento gauname kartu su maistu.  Daugiausia magnio yra:

  • duonoje,
  • kruopose,
  • sėlenose,
  • žirniuose,
  • pupelėse,
  • riešutuose,
  • petražolėse,
  • krapuose,
  • špinatuose,
  • rūgštynėse,
  • juodoje arbatoje,
  • džiovintuose grybuose,
  • kakavoje,
  • krabuose,
  • krevetėse,
  • jūros kopūstuose,
  • moliūguose.

Deja, vien tik natūralių magnio šaltinių daugeliui nepakanka. Dėl to kaltas šiuolaikinių žmonių  gyvenimo tempas, kuriame nelieka vietos sveikai mitybai. Be to, maisto apdorojimo ir paruošimo procesai gali reikšmingai sumažinti šio mikroelemento kiekį, todėl į organizmą patenka nepakankamai magnio. Tad norintiems išlikti sveikiems, rekomenduojama papildomai vartoti magnio preparatus.

Dalintis